1. floating er sensory deprivation

Floating bliver også beskrevet som ‘sensory deprivation’ – at udelukke udefrakommende sanseindtryk såsom lyd, lys og følelsen af tyngdekraft. Flere års forskning viser, at sensory deprivation eller floating, har en lang række fordele – både fysisk og psykisk.

2. den ultimativ afslapning

Når du floater, får du følelsen af total vægtløshed. Denne følelse får din hjerne og krop til at slappe af. Fysisk kan floating bl.a. hjælpe dig med at slippe af med muskelspændinger, reducering af muskelsmerter, ømhed og inflammation.

Floating i Aarhus

 

3. fjerner alle sanseindtryk

Floating kan give dig ro. Hvis du lider af angst eller depression kan floating være med til at hjælpe dig. Forskning viser, at når kroppen bliver isoleret fra omverdenen og ikke bliver forstyrret af alle mulige sanseindtryk, så bliver du bedre i stand til at komme ind i dig selv, mærke dig selv og få ro på.

4. behøver ikke være alene

Du kan floate sammen med din ven, veninde eller kæreste. Du eller I har muligheden for at prøve par-float i en float-kabine.

5. magnesium til kroppen

Epsomsaltet i vandet, får dig til at flyde og få følelsen af vægtløshed, når du floater. Epsomsalt består af magnesium og sulfat. Magnesiummet absorberes gennem huden, og er med til at forebygge stress samt udskillelse af overproduceret adrenalin i kroppen. Når niveauet af adrenalin i kroppen er højt, og du oplever følelsen af at have travlt og skal skynde dig, eller at du bare ikke har ro i krop og sind, kan epsomsalt være med til at frigive adrenalinen i kroppen.

6. floating nøgen 

Når du floater, er det i dit private floatrum, og de fleste floater uden tøj. Du må gerne have badetøj på, men det anbefales ikke at bruge det. Det giver en bedre oplevelse af at være fri, når der ikke er noget der strammer eller klæber sig til huden.

Danmark Floating

 

7.  du bliver passet på

Dit første float kan være en overvældende oplevelse, så du bliver guidet hele vejen. Når du træder ind ad døren til vores float studio, tager vi varmt imod dig og guider dig. Hvis du får brug for hjælp, kan du altid tilkalde os via intercom, der er indbygget i tankene. Erfaring viser, at når du først har prøvet det, så vil du have lyst til at prøve at floating igen.

8.  svært at finde ord

Floating kan være svært at beskrive for andre, og nogle gange er det nok bare at holde oplevelsen for sig selv. Hos pause recovery studio i Århus skal du ikke føle dig forpligtet til at aflægge rapport eller referat efter dit float. Hvis du har brug for at snakke, så er vi der. Hvis ikke, så lader vi dig bare sidde og slappe af. Det er nemlig ikke altid nemt at sætte ord på, hvad floating helt præcist gør for én. Men, så længe du kan mærke, at det gør noget godt for dig, så er det dét, der tæller. Et float er en dejlig oplevelse af afslapning og wellness for hele kroppen.

9.  theta-bølger

Floating bliver også sammenlignet med en drømmetilstand. Under et float er man ofte på grænsen mellem virkelighed og en drømmende tilstand. Det er netop i denne tilstand, at theta-bølgerne i hjernen kan aktiveres og bidrage til kroppens egen helende proces. Theta-bølger dannes dybt i hjernen og reflekterer ubevidst aktivitet associeret med følelser og drømme. Både når man kommer tæt på ubevidste erindringer under dyb meditation og tæt på fortrængte følelser i terapi, øges theta-aktiviteten.

10.  træner kroppen i at slappe af

I forhold til søvnproblemer viser forskning, at floating kan være med til at forbedre din søvn, fordi kroppen kommer i en afslappende tilstand og giver en følelse af vægtløshed.

0 replies

Skriv en kommentar

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *